2. nap az iskolában , 3. nap Bécsben
Már mindenki megtalálta a helyét , jól tudok közlekedni.
Délelőtt felfedeztem a Belvedere kastélyok kertjét, bejártam parkjait , megcsodáltam kívülről az épületeteket ée délutánra megvettem a jegyemet. Ezután következett az iskola- folytattuk a függő beszéd ( Indirekte Rede ) feladatait, majd beszélgettünk a nyelv és az identitás kapcsolatáról, a dialektusokról. Szöveget hallgattunk érdekes osztrák dialektusokban ( alig értettünk pár szót ).
Második részben először a reggeli rutinról beszélgettünk, csodálkoztak a " fiatalok " , hogy én otthon korán kelek. Ők általában 10 óra felé..., Ha iskolába mennek, akkor estleg fál nyolckor. A továbbiakban tegnapi témánkat erősítettük meg , igékből főneveket alkottunk , s így alakítottuk át a mondatainkat ( nagyon fontos !!! , ez már egy más stílus ). ( Nominalizierung und Verbalizierung ) Az óra végén itt is a nyelvi identitással foglalkoztunk , rajzolnunk kellett ( erről ennyit ).
Órák után néztem meg belülről a Belvedere kastélyt , gyönyörű volt, és a Klimt kiállítás is nagyon megragadott. Leginkább azonban a csodálatos park tetszett. Nagyon fáradtan , mégegy hosszú séta után a belvárosban , értem haza.